24 Kasım 2025 Pazartesi
24 Kasım Öğretmenler Günü
8 Kasım 2025 Cumartesi
Promosyon Çöpü: Neden İşe Yaramayan Şeyleri Topluyoruz?
Hoş Geldiniz Tüketim Bağımlılığına: Broşürlerden "Aldıkça Kazan" Teranesine
Promosyon sanki bir tür madde bağımlılığı gibi. Pek bir işimize yaramıyor ama almak istiyoruz. Fuarlarda broşür, hediyelik öteberi toplamak da böyle gibi. Elinize geçirdiğiniz bir torbaya olur olmadık tonla broşür belki bir iki kalem kartvizitler gibi tonla çöpü doldurmak garip değil mi? Fuardan eli boş dönmüş olmuyorsunuz, satılan teknolojik ürünleri alamasanız da eliniz boş dönmüyorsunuz.
9 Ekim 2025 Perşembe
Gözlerim Yanıyor
Şiir yazmak ve ben? Hadi şarkı sözü diyelim sadece. Yoksa ister istemez kendimi dandik gazetelerin sizden gelen şiirler köşesine yazan 70'lik amcalar gibi hissediyorum. Şen şakrak bir şarkı yaptım ama hikayesi çok farklı.
Öncelikle 1980'li yıllarda lise Edebiyat derslerim geldi aklıma. Nedense bizlere Türk edebiyatçıların şiirlerini açıklatırlardı. Yahu şiir açıklanır mı hiç? Açıklansa geriye şiir mi kalır? Yazarı açıkça anlaşılmasını istese hikaye yazardı. Şiir yazarın anlattıklarından kaptıklarınızdır. Aksi halde o şiirler okunmaz, kendi şiirinizi kendiniz yazıp okurdunuz.
O Mahur Beste Çalar / Müjganla Ben Ağlaşırız dediğinde şair, ilk duyan anlasın diye mi dökmüştür içini satırlara? (Bu şiiri okutmadılar tabi edebiyat derslerinde, neyse). Merak eden ne olduğunu araştırıp öğrenir.
13 Ağustos 2025 Çarşamba
Kül Yağar Gökten
Her yaz yanan ormanlar ve onları söndüremeyişimiz çok acı öyle değil mi? Özellikle bir kaç sene önce Marmaris'te yaşanan büyük orman yangınları sırasında ve 3 gün sonraya kadar Datça'da üzerimize gökten kül yağmıştı. Aynı kar gibi ama elinize aldığınızda siyah, yürek yakan bir iz bırakırdı. Şimdi yine yaz ve ormanlar yine yanıyor. Yanmış ormanları olay anında izlemek gerçekten çok ama çok üzücü. Ardından kalan yanmış külleşmiş ağaçları daha sonra görmek te gerçekten zor. Buralarda kaç sene önce gerçekleşmiş yangınların izleri hala görülebiliyor. Sanki kül olmuş kibritten cesetler gibi tepeler dolusu şanssız ağaç kalıntısı var. O kadar zor ve uzun sürede yetişiyorlar ki kayıp çok ama çok büyük.
Bu konu ile ilgili şarkı sözü yazdım. Suno AI kullandım. Suno AI artık kullanıcının isteklerini daha doğru olarak şarkı üretiyor. Şu betimleme ile şarkıyı yapmasını istedim.
"Senfonik slow metal şarkı rüzgar çanlarının hafif çalkantısı ile başlar. Ardından Overdrive Elektro Gitar bir 15 saniyelik bir solo yapar davul atağı ile parça başlar. Üzüntülü metal ezgileri ile vokalleri bir koro tarafından söylenen şarkı ortasında yine hüzünlü gitar solosu olsun. Şarkı orkestranın kemanlar ve üflemeli çalgılarının yanında gitar ve davulun solosu ile sona erer."
Solistin kadın ya da erkek olmasını ve şarkı türünün ayarlarını ayrı ayrı yaptım.
Videoyu kısmen stok videolar kısmen de yapay zekaya yaptırdığım videolar ile oluşturdum.
Şarkı sözleri konusunda çok iyi olmadığımı biliyorum ama duygularımı yansıttığını söyleyebilirim. Şarkı sözleri şöyle:
Kül Yağar Gökten
Böyle havada kar mı yağar?
Göklerden yağan beyaz taneler de ne,
Bunlar yanmış ağaçların ruhudur.
Kara bir iz bırakır yüreğimizde.
Kül yağar gökten o afet zamanı
Yananı söndürmek zor ama
Asıl zor olan hiç yanmadan
Önlemek hasarı
Yurdumun ciğerleri yanıyor her yaz.
Sıcaktan kavrulan ağaçları yakmak için
Yetiyor küçük bir umursamazlık
Yanan ağaçlar kül olup bitiyor
Yılların emeği yitip gidiyor
(Gidiyor, bitiyor, bitiyor, gidiyor)
Sadece orman yandı diye düşünme
Oradaki tek canlılar ağaçlar değil
Yanan orman hayvanları ve...
Yanan ülkenin geleceği
Ne yakıyor o ormanı?
Küçük bir kıvılcım mı
Atılmış bir su şişesi mi?
Yoksa sönmemiş bir izmarit mi?
Ne? ne, ne, ne?
Ne yakıyor o ormanı?
Ne?
Yurdumun ciğerleri yanıyor her yaz.
Sıcaktan kavrulan ağaçları yakmak için
Küçük bir umursamazlık yetiyor
Yanan ağaçlar kül olup bitiyor
Yılların emeği yitip gidiyor
(Gidiyor, bitiyor, bitiyor, gidiyor)
İster Umursamazlık de buna,
Ya da kötü niyet...
Bu ne? Her yaz aynı terane
Olmuş yurdumun ciğerleri külden virane
Ne? ne, ne, ne?
Ne yakıyor o ormanı?
Ne? Neeeeeeeee?
18 Haziran 2025 Çarşamba
Ya Barış Ya HİÇ!
Sınır komşularımız kolayca bizi hatta tüm dünyayı içine çekebilecek tehlikeli bir savaşı başlattı. İnsan "ya nasıl bir zamana denk geldik biz?" demekten alamıyor kendini. Savaş çok ciddi bir hata. Zaten olur olmadık şeylerden hayattan kopan insanlar yetmezmiş gibi bir de bu şekilde ölmek çok saçma. İnsan 21. yüzyılda bu kadar salak olmamalı. Savaş, başkasının boğazını sıkarak intihar etmekten başka bir şey değil. İnsanlık, uygarlığını gerçekten çok ileri bir yere getirdi ama barış içinde, mutlu ve refah içinde, birlikte yaşamanın bir yolunu bulamadı. İlkel kabileler halinde yaşayan atalarımızdan bir adım öteye gitmeyi beceremedik bir türlü.
Bu mu bizim uygarlığımızın yapabileceği en iyi şey. Uygarlığımız ilerledi ama salaklığı hala üzerimizden atamadık.
Düşüncelerimi yazayım dedim. Hem de şarkı olsun.
Şiir falan yazamam ama şu şarkı sözleri döküldü kafamdan parmak uçlarmın altındaki gri klavye tuşlarına. Tabi bu ilk hali değil çok tepindim kelimelerin üzerinde. Bir de şarkıyı yaptığım yapay zekanın anlayacağı, bu nakarat bu söz, bu köprü, bu da bitiş diye belirtmek gerekti.
Ortaya çıkanlar aşağıda.
Ya Barış Ya HİÇ!
Huuu aaa AAA aaa bu insanlar neden böyle?
Tekyönlü yolda ters yönden gidenler gibi
Akıntıya karşı boşa kürek çekiyor?
Dayanmak çok zor bu duruma, zor değil mi?
Sokakta üzerime üzerime yürürler.
Hep bana mı denk gelir bu ters insanlar ve dertleri?
Yaşamak değil bu, anlamsız bir soluklanma çabası.
Sürüklenirken akıntıda, boğulmamaya uğraşmak,
Sadece insanlar değil, deliler gibi üstüme gelen.
Devletler de çıldırmış, önüne gelene dalar.
Nedir bu alıp veremediğimiz, herkese yeten dünyada?
Huuu aaa AAA aaa bu insanlar neden böyle?
Tekyönlü yolda ters yönden gidenler gibi
Akıntıya karşı boşa kürek çekiyor?
Önü sonu yetmiş yıl yaşadığımız bu cenneti,
Ölmeden cehenneme mi çevirmek?
Dayanmak kolay değil hayata, ama dayanmak zorundayım.
Hiç, hiç, hiç kolay değil.
Sanki tepeden düşerken, kopan bir dalı tutmuşum.
Hayatta pamuk ipliğiyle birbirimize bağlıyız hepimiz.
Tepeme bomba mı düşer, trafikte mi yok olurum?
Hiç, hiç, hiç kolay değil.
Huuu aaa AAA aaa bu insanlar neden böyle?
Tekyönlü yolda ters yönden gidenler gibi
Akıntıya karşı boşa kürek çekiyor?
Milattan sonra iki bin yirmi beş yıl geçmiş,
Hala ötekinin boynunda elimiz ya da cebinde.
Artık kendimize gelsek, iyi olmaz mı?
Yok edip birbirimizi hayatta kalmak ilkelce.
O kadar uygarlaştık, bilgiyi harcamaya yazık.
Bir arada mutlu yaşamak, iyiye ulaşmak hayal mi?
Önü sonu yetmiş yıl yaşadığımız bu cenneti,
Ölmeden cehenneme mi çevirmek?
Dayanmak kolay değil hayata, ama dayanmak zorundayım.
Hiç, hiç, hiç kolay değil.
Gelecek nesiller de böyle birbirini yiyerek mi yaşar?
Hayalde büyüklüğünü anladığımız evrende,
Bilinç kazanmış enerjiler olarak harcanırız boşa.
Dış dünyalar, uzaylılar da mı böyle?
Öyleyse hiçlikten gelmiş hiçlikten başka bir şey değiliz.
Huuu aaa AAA aaa bu insanlar neden böyle?
Tekyönlü yolda ters yönden gidenler gibi
Akıntıya karşı boşa kürek çekiyor?
Hiçlikten hiçliğe... Hiçliğe... Hiç... Hiçliğe...
Türkçe şarkıyı yukarıda izleyebilirsiniz.
İngilizceye yapay zeka beni kırmadı çevirdi. Yapay zeka bir gün bize akıllı olmayı da öğretir umarım.
Just Nothing
Huuu aaa AAA aaa, why these folks so strange, oh my?
They stride down a one-way street, against the flow they fight,
Paddlin’ ‘gainst the current, wastin’ strength with all their might.
Huuu aaa AAA aaa, it’s a burden hard to bear,
Like a crowd in busy lanes, they march at me, I swear.
Do the wrong ones always cross my path with all their woes?
This ain’t livin’, just a breathin’ fight where no one grows.
Driftin’ in the tide, I struggle not to drown, oh no,
Not just people, but the world itself comes crashin’ down.
Why turn our heaven, seventy years, to hell before we die?
Holdin’ on is tough, but hold I must, no tears to cry.
Oh, it’s never, never, never easy, can’t you see?
Huuu aaa AAA aaa, why these souls so wild and free?
I’m clingin’ to a branch, near breakin’ from a fallin’ height,
Life’s a thread of cotton, holdin’ us through endless night.
Will a bomb drop overhead, or vanish in traffic’s stream?
Oh, it’s never, never, never easy, livin’ this dream.
Nations rage like mad, attackin’ all they meet,
What’s this grudge we hold, when Earth has room for all to eat?
Huuu aaa AAA aaa, it’s a puzzle hard to solve,
Two thousand twenty-five, yet we’re still at each other’s throats, oh Lord!
Why turn our heaven, seventy years, to hell before we die?
Holdin’ on is tough, but hold I must, no tears to cry.
Oh, it’s never, never, never easy, can’t you see?
Huuu aaa AAA aaa, why these souls so wild and free?
Will the young ones feast on strife, as we do today?
In a vast universe, our minds just waste, driftin’ away.
If other worlds exist, with minds like ours so bright,
Are they lost in chaos too, in endless, futile fight?
Knowledge squandered, civ’lization’s shame,
Can’t we live as one, reach higher, douse the flame?
Why turn our heaven, seventy years, to hell before we die?
Holdin’ on is tough, but hold I must, no tears to cry.
Oh, it’s never, never, never easy, can’t you see?
Huuu aaa AAA aaa, why these souls so wild and free?
From nothin’ to nothin’, we fade, oh can’t you tell?
To nothin’... to nothin’... to nothin’—farewell.
Huuu aaa AAA aaa, why these folks so strange, oh my?
From nothin’ to nothin’, we drift ‘til we die.
Hıyar Kokusu (küçük hikaye)
Yazın en sıcak zamanı. Temmuz devrilip, Ağustos yönetimi ele almış. Evin içi direkt güneş aldığından "yanıyür". Telaşla FT8 yapan ...
-
Merhaba. Gurme bir arkadaşım var. Yaklaşık 4-5 senedir kendi tüketimi için şarap yapıyor. İlk yaptığı şarap, pek kolay içilemez olsa da, s...
-
Köpük baloncuk yaparken deterjan ve su kullanıyorsanız muhtemelen baloncuklarınız hemen patlıyordur. Dayanıklı baloncuklar için çözelti...
-
Model uçak için gerekli malzemeler: Maket Bıçağı Makas Yapıştırıcı Kendinden yapışan bant Kırtasiyede bastırılmış pdf çıktısı ...
-
Forum belli grupların birbirleri ile görüş alışverişi yapabilimelerini sağlayan bir ortam. Popüler forumların etkisiyle ortalıkta pıtrak gib...
-
Yazın en sıcak zamanı. Temmuz devrilip, Ağustos yönetimi ele almış. Evin içi direkt güneş aldığından "yanıyür". Telaşla FT8 yapan ...


-Cover.jpg)

